Siirry sisältöön

Nämä tilaus- ja toimitusehdot ovat voimassa 1.4.2020 alkaen. Päivitetty 16.10.2024.

Hymy-verkkokaupan tuotteet (Työyhteisö-hymyä ja Hymy-leimasinta lukuun ottamatta) on tarkoitettu ainoastaan Hymy-toiminnan palkinnoiksi kouluihin ja oppilaitoksiin, eikä niitä voi tilata muuhun tarkoitukseen. Kunniakirjoja voi tilata yhdessä veistosten kanssa. Niitä ei ole tarkoitettu annettavaksi ilman veistosta. Yksityishenkilöt voivat tilata veistoksia rikkoutuneen tai kadonneen veistoksen tilalle sekä tilanteissa, joissa saaja toivoisi toisenlaista veistosta, kuin mikä hänelle on luovutettu. Tilaajan on oltava täysi-ikäinen. Työyhteisöhymyjä voivat tilata kaikki työyhteisöt.

Verkkokaupan kautta ei voi tilata tuotteita ulkomaille. Mikäli haluat tilata tuotteita ulkomaille, ota yhteys asiakaspalveluumme.

Tuotteita ei saa tilata myytäväksi eteenpäin.

Hinnat

Tuotteiden hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa eikä sitä niihin lisätä, koska Kehittämiskeskus Opinkirjo ei ole arvonlisäverovelvollinen. Opinkirjo pidättää oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tilauksen yhteydessä tilaajan on ilmoitettava tilaavan tahon nimi, oma nimensä, toimitus- ja laskutustiedot, sähköpostiosoite sekä puhelinnumero. Sähköpostiosoite tarvitaan tilausvahvistusta varten ja sekä sähköpostiosoite että puhelinnumero ilmoitetaan kuljetusliikkeelle tuotteiden toimitusta varten. Jos tilaaja ei ole koulu tai oppilaitos, on tilaajan kerrottava lisätiedoissa, mihin tarkoitukseen tuotteita tilaa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen ja laskutukseen tai niissä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Verkkokaupasta tilatessa tilaajan edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Kun tilaus on lähetetty, lähettää verkkokauppa automaattisesti sähköpostiin viestin tilauksen vastaanottamisesta. Tämä viesti ei ole vielä tilausvahvistus.

Tilaus on sitova tilaajan saatua kirjallisen tilausvahvistuksen.

Veistosten alennukset: tilatessa 4-19 kpl alennus on 10% ja tilatessa 20 kpl tai enemmän alennus on 20%. Uusista veistoksista (HYMY-veistos) ei myönnetä alennusta, koska niitä on saatavilla vain rajattu määrä.

Tilausvahvistus

Kun tilaus on käsitelty, lähetämme sähköpostilla tilausvahvistuksen. Tilausvahvistus tulee aina tarkistaa. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Maksaminen ja maksutavat

Maksutapana on lasku. Lasku on mahdollista saada verkkolaskuna, sähköpostilla tai paperilaskuna. Paperilaskusta peritään lisämaksu, jonka suuruus ilmoitetaan maksutavan valinnan yhteydessä. Opinkirjo pidättää itsellään oikeuden laskuttaa tilaus ennen toimitusta.

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut Suomeen. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi toimitustavan. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitamme tuotteet Postin välityksellä. Huomaathan, että Posti säilyttää paketteja ainoastaan 7 päivää. Pyydämmekin varmistamaan, että tilauksen yhteydessä annettu puhelinnumero on oikein, jotta saapumisilmoitus tulee perille. Emme vastaa Postista johtuvista viivästyksistä tai muista Postin virheistä.

Hymy-leimasimet toimitetaan aina erikseen kirjeenä. Jos tilaat samalla veistoksia, toimitetaan ne erikseen.

Toimitusaika

Toimitusaikamme vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Yleensä se on noin kaksi viikkoa.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.

Palautusehdot

Kaikilla tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus siitä päivästä lähtien, jona olet vastaanottanut tuotteen tai saanut viimeisen tilaukseen kuuluvan tuotteen, mikäli saman tilauksen tuotteet on toimitettu eri aikoina.

Jos haluat palauttaa tuotteen, sinun on ilmoitettava siitä ennen palautusta Opinkirjon asiakaspalveluun sähköpostitse tai puhelimitse. Lähetä palautettavien tuotteiden mukana saate, josta käy ilmi palautettavat tuotteet, tilausnumero, nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä tilinumero, mikäli tuotteet on jo maksettu. Voit myös tulostaa palautuslomakepohjan ja käyttää sitä.

Tuote on palautettava 14 päivän kuluessa palautusilmoituksen tekemisestä. Palautettavien tuotteiden tulee olla käyttämättömiä ja alkuperäispakkauksessa, myös tuotepakkauksen tulee olla ehjä.
Asiakkaana vastaat itse palautuksen toimituskustannuksista sekä siitä, että tuote saapuu takaisin vahingoittumattomana. Emme vastaanota postiennakolla lähetettyjä tuotteita.

Opinkirjo palauttaa viimeistään 14 päivän kuluttua palautusilmoituksen saatuaan asiakkaalta saadut maksut. Opinkirjo pidättää oikeuden palauttaa maksu vasta, kun tuotteet on palautettu. Maksu palautetaan samalla maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt. Mikäli palautat kaikki tuotteet, niin myös tilauksen alkuperäiset toimituskulut palautetaan. Mikäli tilaus on toimitettu pika tai erikoistoimituksella, Opinkirjo pidättää oikeuden periä maksun toimituskuluista.

Palautusosoite:
Kehittämiskeskus Opinkirjo
(Asiakaspalautus)
Mariankatu 15 A 11
00170 Helsinki

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä ilmoitusta, perimme toimituskustannukset. Jos tilaus palautuu meille noutamattomana, voimme lähettää sen uudelleen, mutta veloitamme tällöin myös toimitus- ja käsittelykulut uudelleen.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on viallinen, kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa asiakaspalveluumme. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, sinun täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio kuljetusyhtiölle.

Asiakaspalvelun yhteystiedot

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Kehittämiskeskus Opinkirjo
Mariankatu 15 A 11
00170 Helsinki
p. 050 400 9914
hymy@opinkirjo.fi